1ste Schooldag basis en tienerschool Herx!

Eerste Schooldag

Eerste schooldag

Na 2 lange maanden mochten we eindelijk onze grunstenaars terug verwelkomen op hun eerst schooldag  op basisschool Herx en tienerschool Herx

Piekfijn uitgedost en met een mooie glimlach kwamen onze jongens en meisjes onder de ballonnenboog de schoolpoort binnen gewandeld. Dankzij de fotoclub  Fotocollectief Herk de Stad konden we dit mooie moment vastleggen op foto.

Elke druppel telt

Eerste schooldag

Onze jongens Meisjes starten de dag met een reeks opdrachten, zo waren er doe opdrachten maar ook denkopdrachten. Deze opdrachten stonden in verband met het jaarthema van de school “WATER”. Zo kwamen al verschillende onderdelen van het duurzaam omgaan met water aanbod. De allerkleinste van de school hebben al spelend ontdekt hoe ze op verschillende manieren waterdruppels konden knutselen. Hiervoor gebruikte ze verschillende technieken zoals stempelen, ecoline, knikkerverven,….

We sluiten de dag of met de slogan van dit schooljaar ” Elke druppel telt”

Eerste schooldag

De foto’s kan je bekijken en downloaden door op deze link te klikken.