Inschrijvingen

Is uw zoon of dochter geboren in 2020 of 2021? of bent u geïnteresseerd voor een andere klas? Wenst u extra informatie over onze werking en onze visie? Benieuwd naar Herx?

Door op knop te klikken kan u inschrijven op één van onze infosessies.

GrunstZit
fotoHerxGrunst_torentje

Hoe schrijf ik mijn kind in?

Elke leerling heeft wettelijk recht op inschrijving in de school of de vestigingsplaats gekozen door zijn ouders.  Een leerling kan maar ingeschreven worden nadat de ouders zich door ondertekening voor akkoord hebben verklaard met het pedagogisch project en het schoolreglement. Iedere leerling moet natuurlijk op de eerste plaats voldoen aan de toelatingsvoorwaarden.

Wanneer mag je kleuter voor het eerst naar school?

Kleuters mogen vanaf 2.5 jaar naar de kleuterschool. Om een rustige instap en een optimaal onthaal van de kleuters te kunnen garanderen, zijn er door de overheid vaste instapdagen vastgelegd. Er zijn zeven instapmomenten voorzien waarop kleuters, ouder dan 2,5 jaar en jonger dan 3 jaar toegelaten worden:

de eerste schooldag na de zomervakantie;
de eerste schooldag na de herfstvakantie;
de eerste schooldag na de kerstvakantie;
1 februari;
de eerste schooldag na de krokusvakantie;
de eerste schooldag na de paasvakantie;
de eerste maandag na het Hemelvaartweekend.
Nadat je kleuter 2,5 jaar is geworden, kan hij of zij dus instappen op de eerstvolgende instapdag.

Wil je voor je kleuter de instapdagen kennen, dan kan je die  hier  berekenen:

eerste schooldag
fotoHerxGrunst_klimrek

Wanneer en waar kan je inschrijven?

Tijdens de schooldagen:

De ouders kunnen hun kinderen altijd inschrijven bij de directeur.

Directeur Raf Vangeel
directie@basisschoolherx.be

Om de inschrijving te vervolledigen, hebben we volgende gegevens nodig:

• rijksregisternummer via het kids-ID
  • paspoort van één ouder
  • In geval van co-ouderschap, de gegevens én toestemming tot inschrijving van beide ouders.

Tijden
s zomervakantie

Er is mogelijkheid tot inschrijven t.e.m. 5 juli en vanaf 16 augustus. Tijdens de infoavond van eind augustus kan je kennismaken met de leerkrachten, klas en klasgenootjes.

GO! Basisschool Herx

Dr. Vanweddingenlaan 10/ 1