Halloween griezelfeestje

Halloween project Kleuters en grootouders

Vandaag vond de project dag halloween plaats. De kleuters verwelkomde  de grootouder(s) op hun griezelfeestje om  samen een leuke en interactieve voormiddag te beleven rond Halloween.

Start van de voormiddag

De voormiddag begon in de donkere enge zaal. Hier mochten de kleuters samen met hun grootouder(s) plaatsnemen voor een verhaaltje van Heksje. De Juffrouwen vertelden een verhaaltje over Heksje Mimi die een griezelfeestje wou organiseren. Mimi nodigde haar Heksen vriendinnen uit en ging samen met hun leuke opdrachten uitvoeren. Ze ging Cupcakes versieren, lekkere griezel limonade maken en eigenbezemstelen maken. Dat klonk als muziek in de oren voor onze kleuters en grootouders. Tijd om zelf aan de slag te gaan.

Halloween                                    Halloween                                  Halloween

Start van ons griezelfeestje

Halloween

De grootouders en kleuters konden zelf kiezen aan welke activiteiten ze wilden deelnemen. Elke activiteit werd begeleid door één van de kleuterjufvrouwen of een geëngageerde mama (waarvoor alvast een dikke merci. Onze kleine griezelmonsters konden samen met hun grootouders een zelfgemaakte bezem knutselen of als ze al wat dorst hadden konden ze hun eigen toverdrank maken.

Voor de gene die al wat honger hadden konden hun eigen cupcakes versieren of soep met zelfgemaakte balletjes maken en natuurlijk al eens van proeven. Voor de griezels die creatief aan de slag wilden gaan waren er leuke activiteiten. Zo konden ze hun eigen griezellampion knutselen, een eigen eng spookje maken rrrrrrr of een eigen heksenhoed versieren.
Het was grunstig om te zien hoe onze kleuters en samen met hun grootouders aan de slag gingen, en de resultaten waren griezelig en prachtig.

Halloween              Halloween             Halloween

Afsluiting van het griezelfeestje

Om ons griezelfeestje af te sluiten moesten we ons verplaatsen naar de grunst tuin. Deze was omgedoopt tot een echt griezelige omgeving. In die griezelige grunst tuin stonden vuurkorven op hun te wachten met een leuke verrassing. Als iedereen stil was en goed luisterden konden ze al een beetje raden wat de verrassing ging zijn. De popcorn sprong in de pan heen en weer. Als ze helemaal klaar was konden de kleine griezelmonsters samen met hun grootouders genieten van hun popcorn. Op deze manier konden de kleuters even bekomen van hun griezelfeestje en de grootouders konden onderling nog nagenieten van hun kleinkind en hun griezelige voormiddag. Graag bedanken we de ouders die geholpen hebben bij het organiseren van deze project dag u was grunstastisch.

Halloween

Klik hieronder op de link om een volledige impressie te krijgen van het griezelfeestje.