boerderijklassen

Boerderijklassen

Afgelopen week zijn de leerlingen van het 1ste en het 2de leerjaar op boerderijklassen geweest. Ze hebben een bezoekje gebracht aan Hoeve De waterkant en Hoeve op den Mierhoop.

Op de eerst dag trokken aan de leerlingen erop uit naar Hoeve De waterkant. Daar hebben ze onder leiding van de boer de dieren gevoederd. Het was een zwaar karwij om alle dieren van eten te voorzien. De boerin vertelde alles over het leven van de koe. Zo hebben de kinderen een nep-koe mogen melken en leerden ze wat er allemaal van melk wordt gemaakt, ook mochten ze op een echte tractor plaats nemen. Als afsluiter werden er allerlei educatieve spelletjes gespeeld. Zo leerden de leerlingen een eigen springtouw maken en een schets van koe ontwerpen, mais gekolfd, …..

Op de 2de dag trokken de leerlingen van basisschool Herx naar Hoeve op den Mierhoop. De leerlingen hebben met diertjes kunnen knuffelen, aaien en borstellen. Dat was een super ervaring voor de kinderen. Verder gingen de leerlingen langs de varkensstallen waar de biggetjes en zeugen verbleven. Tussen de knappe bloesems hebben de kinderen verschillende opdrachtjes uitgevoerd over het leven op een boerderij. Wat een top ervaringen hebben de jongens en meisjes van basisschool Herx beleefd afgelopen week.