Focussen
Leerlingen worden de regisseurs van hun eigen leerproces en worden daarbij begeleid door de leerkracht.
Zelfstandigheid waar het kan, ondersteuning waar aangewezen en sturing wanneer het moet.
Vanaf de jongste kleuters leren we hen leerstrategieën aan die bijdragen tot het bereiken van leerdoelen.
Ontdekken
Als je kinderen veel kansen biedt in een rijke en uitdagende omgeving, merk je dat ze heel wat potentieel hebben … meer dan je misschien wel denkt.
Onze leerkrachten zijn talentenbouwers die ervoor zorgen dat leerlingen zich bewust worden van hun talenten.
We zetten steeds onze groeibril op en zorgen ervoor dat elk kind zich op zijn manier kan ontdekken.
We willen geen kunstenaars vormen, geen acteurs, dansers, specialisten die alles weten over geschiedenis, maar mensen die kennis beheersen, weten wat ze willen en voelen, die bewust in het leven staan en zich in verschillende domeinen kunnen uitdrukken.
Verbinden
In onze basisschool werken we samen aan een duurzame samenleving waarin we respect hebben voor elkaar en de natuur.
We kiezen bewust heel bewust voor activiteiten waarin er speel- en leerprikkels zitten.
Onze kinderen trekken vaak hun regenlaarsjes aan om mee op zoek te gaan naar oplossingen.
Duurzaamheid is bij ons geen begrip maar een mindset.