TIENERSCHOOL HERX

Misschien iets voor jou?

Maar wat is nu eigenlijk een tienerschool?

Je blijft nét iets langer in de veilige en vertrouwde omgeving van de basisschool. Zo groei je, bijna zonder het zelf te beseffen, naar het secundair onderwijs.

Samen met je leeftijdsgenoten en leercoaches ontwerp jij het tienerleren en het tienerleven op onze campus.

Vanaf X1 en X2 (het 5de en 6de leerjaar) krijg je les van vakexperten onder het vertrouwde oog van je leercoach. Gaandeweg neem je steeds zelfstandiger (X3 en X4/ het 1ste en 2de middelbaar) je eigen leerproces in de hand.

Ondertussen wissel je af tussen masterclasses (instructie door de vakexpert) en labo’s (zelfstandige verwerking van de leerstof). Je werkt op je eigen tempo, kiest je eigen leerpad en beslist zélf in welke volgorde je taken afwerkt. Ideaal dus voor tieners die snel leerstof oppikken en genieten van een extra uitdaging. De leercoaches helpen je uit je hangmat.