Brede open school : uitleg

Een brede open school is een samenwerkingsverband tussen partners van verschillende sectoren en de school die samen werken aan een brede leer- en leefomgeving op school en in de vrije tijd. Een brede open school streeft maximale ontwikkelingskansen na voor alle kinderen en jongeren. Op deze manier raken wij als school meer verankerd met de gemeente Herk-de-Stad.

Volgende organisaties zijn binnen het ‘Brede Open school’ project aanwezig op onze school:

·       Academie Haspengouw

·       Fotocollectief APS

·       Dansvereniging Bailemos

·       Buurderij Herx

·       Speelpleinwerking Kameleon

Samen met ons als school laten deze partners kinderen en jongeren ontwikkelen door interactie met hun omgeving, zowel in de vrije tijd als binnen de school. Zo leren ze op allerlei manieren, formeel en informeel, bewust en onbewust, gestuurd en spontaan en vinden er plezier in. Kinderen en jongeren worden m.a.w. gestimuleerd om levensecht en levensbreed te leren.